søndag 12. desember 2010

Halvdan Sivertsen i Tromsø!

I dag var endelig dagen da jeg skulle på konsert med Halvdan Sivertsen, og det ble virkelig en kjempeopplevelse! Forventningene var ikke så store, rett og slett fordi jeg har hatt det så travelt at jeg ikke helt har hatt tid til å skru dem opp, men jeg er SÅ fornøyd!

Halvdan Sivertsen er en av Norges beste tekstforfattere, og en av Norges morsomste menn i tillegg. Han skriver nydelige melodier, og har mye på hjertet. Det jeg liker best, er den tynne linjen mellom spøk og alvor som ligger i det meste han gjør. Dette viser seg blant annet i sangene, med tekster som i sangen Maja (et brev til ei flyktningjente fra hennes familie i hjemlandet) til Ola Diger (tullesang om en storspiser), og i vitsene. Noen vitser, som den om FRP-eren som får velge mellom himmel og helvete når han dør, har mye alvor i bunn. Det er godt med artister som faktisk mener noe, og ikke er redde for å vise det.

På denne konserten var det også et fabelaktig lysshow, og til og med en del pyro-effekter. Veldig morsomt! Musikerne i bandet virker både som de trives og har det morsomt, samtidig som de kan sine ting! Det er fantastiske gitarsoloer, en bassist som mest ser ut som han danser med kontrabassen og en perkusjonist som attpåtil er en plystrevirtuos.

I tillegg til alt dette hadde allsangdamen (nevnt i tidligere innlegg) holdt seg hjemme, så det eneste irriterende element  var ei jente med aktiv bruk av mobiltelefon på raden foran meg. Det fikk vi etter hvert ordnet opp i, og kvelden ble perfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar